Lees beoordelingen van Sixt en vergelijk de prijzen met andere verhuurders
#70 beoordeeld van 301 verhuurbedrijven
Sixt is het oudste nog bestaande autoverhuurbedrijf ter wereld. Het bedrijf startte in het Beierse München in 1912 met slechts drie auto’s: twee van Mercedes-Benz en een Deutz Landaulet. De oprichter, Martin Sixt, had aan het begin van de vorige eeuw goed gezien dat een auto huren populair zou worden onder welgestelden. Hij breidde zijn wagenpark dan ook snel uit. In de jaren 20 voegde Sixt een aantal buitenlandse merken toe, het Italiaanse Isotta Fraschini en het Franse Renault, maar dat gaf problemen bij de aanvoer van reserve-onderdelen, waarop het bedrijf besloot nog uitsluitend auto’s van Mercedes aan te bieden.
Na de Tweede Wereldoorlog opende het bedrijf verhuurlocaties op luchthavens in Duitsland en dat aantal groeide gestaag. Pas aan het einde van de jaren 90 sloeg het bedrijf de vleugels verder uit, eerst in Europa, daarna in de Verenigde Staten en vervolgens wereldwijd. Het bedrijf is nu actief in meer dan 100 landen met in totaal ruim 2200 verhuurlocaties.
Het wagenpark van Sixt is zeer divers en uiteraard allang niet meer beperkt tot Mercedes. Je kunt gemakkelijk een auto vinden die past bij je budget en de gelegenheid. Van een voordelige compacte auto tot SUV's, personenbusjes, cabrio’s en zeer luxe modellen om een speciale gelegenheid mee op te luisteren.
Net als veel andere autoverhuurders wil Sixt de komende jaren het wagenpark grotendeels ombouwen naar elektrische auto’s. Het heeft daartoe een contract gesloten met de Chinese autofabrikant BYA voor de levering van 100.000 e-auto’s, voornamelijk bestemd voor de vestigingen in Europa.
Tarieven zijn uiteraard afhankelijk van de soort huurauto, de huurperiode en het land waar je een auto huurt, maar Sixt behoort vrijwel altijd tot de zeer voordelige aanbieders. Ook heeft het bedrijf een loyaliteitsprogramma: hoe vaker je bij Sixt een auto huurt, hoe meer korting op de prijs. Wel moet je er rekening mee houden dat Sixt minder locaties heeft – zeker buiten Europa – dan grotere concurrenten.
Hoewel het bedrijf vaak goede beoordelingen krijgt voor de kwaliteit van de auto’s, lijkt het aantal klachten over de klantenservice van Sixt toe te nemen. Dit kan natuurlijk van vestiging tot vestiging verschillen, maar over het algemeen krijgen bijvoorbeeld Alamo en Enterprise veel betere beoordelingen voor de serviceverlening.