Lees beoordelingen van Thrifty en vergelijk de prijzen met andere verhuurders
#82 beoordeeld van 301 verhuurbedrijven
Het Engelse woord ‘thrifty’ betekent voorzichtig met je geld omgaan, oftewel economisch. Dat is dus een uitstekende naam voor een aanbieder van goedkope huurauto’s. Het bedrijf begon in 1958 als een kleine autoverhuurder in Tulsa in de Amerikaanse staat Oklahoma. Thrifty breidde gestaag uit, eerst naar aangrenzende staten als Texas, Kansas en Missouri en later ook in de rest van de Verenigde Staten.
Ruim dertig jaar na de oprichting werd Thrifty gekocht door autofabrikant Chrysler, die het samenvoegde met een ander Amerikaans merk voor autoverhuur, Dollar. Die combinatie was een prooi voor grotere merken en in 2012 werd Hertz de nieuwe eigenaar van de Dollar Thrifty Automotive Group. Hertz wilde daarmee zijn positie op de niet-zakelijke markt verstevigen.
Thrifty exploiteert meer dan 4000 locaties, verspreid over ruim 100 landen, in samenwerking met het moederbedrijf Hertz en zusterbedrijf Dollar Car Rental. Hoewel Thrifty en Dollar dus twee aparte merken zijn, kun je ze vaak wel in één kantoor vinden en soms zelfs ook gecombineerd met een locatie van Hertz.
Zoals bij alle wereldwijd opererende merken kan het aanbod van huurauto’s sterk verschillen per locatie, maar bij de meeste vestigingen van Thrifty heb je een ruime keuze. Waar zowel Dollar als Thrifty zich richten op vakantiegangers die goedkoop een auto willen huren, richt Thrifty zich ook steeds meer op de vrijetijdsreiziger die zich wat meer luxe wil veroorloven. Dat uit zich in de collectie die het bedrijf "Beyond Luxury" noemt. Thrifty biedt op diverse locaties nu ook huurauto’s uit het hogere segment, waaronder wagens als de BMW’s X1 en X3, de Cadillac Escalade en de duurdere auto’s van Mercedes-Benz.
Hertz heeft Thrifty en zustermerk Dollar overgenomen, omdat het zag dat in dat deel van de markt (goedkope en niet-zakelijke autohuur) enorme groei zat. Tegelijkertijd wilde Hertz zichzelf blijven profileren als een high-end merk.
Dollar en Thrifty richten zich dus min of meer op dezelfde markt: de prijsbewuste vakantieganger. Toch lijkt Dollar zich daar uitsluitend op te richten, terwijl Thrifty ook oog heeft voor de vakantieganger die weliswaar op de centen let, maar ook weleens de luxe van een duurdere huurauto wil ervaren.